10 miejsc, w których powinna pojawić się firma w internecie

1 – WÅ‚asna strona internetowa

PodstawÄ… dziaÅ‚alnoÅ›ci w sieci jest zaprezentowanie swojego biznesu na wÅ‚asnej, autorskiej stronie internetowej. Strona ta powinna zawierać takie informacje jak adres, wszelkie dane kontaktowe, przedstawionÄ… ofertÄ™ (w przypadku usÅ‚ug) lub produkty (w przypadku, kiedy zajmujemy siÄ™ sprzedażą). Strona powinna też zawierać najważniejsze informacje na temat firmy – np. wypis wszystkich marek, przedstawienie dążeÅ„ firmy, wizja, misja i inne istotne dane.

2 – Media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe

Tam powinna pojawić siÄ™ każda firma niezależnie od rodzaju dziaÅ‚alnoÅ›ci. Media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe to nie tylko Facebook, dlatego dobre odnajdÄ… siÄ™ tam zarówno maÅ‚e firmy lokalne, ale także duże przedsiÄ™biorstwa, które celujÄ… w klientów równych sobie – B2B. Dla takich podmiotów przeznaczony jest portal LinkedIn.

3 – Blogi

Jeżeli chcemy szerzej zaprezentować działalność firmy, warto regularnie opisywać w detalach czym się zajmujemy. Możemy to zrobić korzystając z firmowego bloga. Niektóre firmy preferują ustawienie go jako jedną z podstron swej strony firmowej, natomiast inne prowadzą w tym celu odrębną stronę. Między tymi dwoma witrynami widoczne są naprzemienne odsyłacze. Na blogu firmowym warto dzielić się wszystkim tym, w co zaangażowana jest firma poza codziennym dniem pracy, np. udział w wydarzeniu branżowym, pomoc w pracy fundacji itd.

4 – Media mainstreamowe

Zostać bohaterem jednego z artykułów w mediach mainstreamowych nie jest Å‚atwo, decyduje o tym czÄ™sto zwyczajny przypadek…lub Å›wiadome dziaÅ‚ania. Jeżeli nasza usÅ‚uga/produkt sÄ… innowacyjne, kreatywne i zdecydowanie wyprzedzajÄ… konkurencjÄ™ oferujÄ…c rozwiÄ…zania, które dla innych wciąż sÄ… niezrozumiaÅ‚e mamy szansÄ™ zostać cytowanym przez duże portale horyzontalne lub tematyczne.

Portale tematyczne

5 – Blogi tematyczne

Tam pojawimy się najczęściej bez naszej wiedzy. Jeśli oferujemy interesującą usług lub wartościowy produkt istnieje duża szansa, że jeden (lub wielu) z blogerów zainteresuje się tym i postanowi zamieścić tego recenzję na własnym blogu. Czasami możemy również nawiązać współpracę z blogerem wprost oferując mu możliwość darmowego wykorzystania oraz zatrzymania produktu w zamian za obiektywną recenzję wraz z odsyłaczem do strony (co wpływa na pozycjonowanie naturalne).

Blogi

6 – Bazy firm portali tematycznych

Dobrze być tam gdzie inni, dobrze być tam gdzie mogą nasz szukać. Firmy w internecie poszukiwane są nie tylko poprzez wpisywanie zagadnień w przeglądarkę, ale także dzięki bazom firm. W tych miejscach poszukiwać będą naszej firmy przede wszystkim inne firmy, które są zainteresowane współpracą. Pamiętajmy, że zamieszczenie wpisu w dobrej bazie firm może być drogie (często są to kwoty powyżej 500 złotych rocznie).

7 – Strony partnerów oraz interesariuszy

Współpracujesz z kimś przez długi czas? Wykonujesz dla kogoś zadanie, jesteś podwykonawcą lub w jakiś inny sposób powiązany jesteś z inną firmą? Warto poprosić o to, aby wzmianka o twojej firmie (marce) pojawiła się na takiej stronie. Dla przykładu, jeśli jesteś przedsiębiorcą, która posiada firmę papierniczą, warto pokusić się o link na stronie wydawnictwa książek, które najczęściej jest twoim klientom. Taka naturalna baza relacji to szansa na większą rozpoznawalność oraz zwiększenie zainteresowania twoimi usługami.

8 – Strony rzÄ…dowe, fundacje, witryny pro-spoÅ‚eczne

Te miejsca niekoniecznie pozwalajÄ… na zbudowanie wiÄ™kszego zainteresowania danÄ… firmÄ…, przynoszÄ… natomiast wymierny efekt w postaci lepszych pozycji w wyszukiwarce. Wiele osób sÄ…dzi, że wÅ‚aÅ›nie takie witryny cieszÄ… siÄ™ najwiÄ™kszÄ… „mocÄ…” – sÄ… zatem sposobem na zdobycie „organicznej pozycji” w internecie, a wiÄ™c powstajÄ…cej w sposób naturalny – bez reklam. Warto jednakże pamiÄ™tać, że pojawienie siÄ™ na takich stronach wymaga bardzo dobrej opinii, oznacza to, że firmy posiadajÄ…ce wzmianki o sobie w tych miejscach sÄ… po proste godne zaufania, posiadajÄ…ce wysoki kapitaÅ‚ spoÅ‚eczny.

9 – Reklamy

Jeżeli już wspomnieliśmy o reklamach, kontynuujmy ten wątek. Reklamy mogą być ciekawym, wymiernym sposobem na pozyskanie nowych klientów. Warto wykorzystać reklamy w przeglądarkach oraz mediach społecznościowych. Stosunkowo prosty konfigurator reklam oraz rozdysponowania budżetu pozwala na samodzielne przebicie się dokładnie tam, gdzie chcemy się pokazać.

10 – Tymczasowe landing page

Tego rodzaju witryny uruchamiane najczęściej sÄ… w przypadku konkursów, jednorazowych wydarzeÅ„ czy eventów biznesowych. OdnoÅ›nik do naszej witryny w takim miejscu pozwala na zbudowanie wiÄ™kszej reputacji. Aby pojawić siÄ™ w takich miejscach należy jednak odpowiednio dbać o swój PR oraz relacje biznesowe – a to wymaga zarówno czasu jak i doÅ›wiadczenia.

Załączniki

Related Post

thumbnail
hover

Garden Faber

Firma Garden Faber, z siedzibÄ… w Szczecinie, specjalizuje siÄ™ w dostarczaniu wysokiej jakoÅ›ci mebli niezbÄ™dnych do kompleksowego wyposaÅ...

thumbnail
hover

MedLook

Salony optyczne MedLook, zlokalizowane w Słubicach i Dębnie, oferują szeroki wybór produktów, w tym soczewki kontaktowe, okulary sporto...

thumbnail
hover

Pasywny-budynek.pl

Portal Pasywny-budynek.pl, prowadzony przez firmę TERMOCLIMA, to profesjonalna platforma branżowa, skupiająca się na energooszczędnym b...