Jakie elementy rebrandingu marki warto wykorzystać?

Każda marka funkcjonująca na rynku z biegiem czasu zyskuje pewien kapitał społeczny, reputację, buduje się także jej wizerunek, rozpoznawalność.

Elementy te przekładają się na większe zainteresowanie ofertą marki, większe zyski, większą ilość partnerów oraz współpracowników czy skuteczniejsze kampanie marketingowe. Niestety wszystkie elementy wymienione powyżej mogą nie tylko się budować ale także burzyć.

Stosunkowo najłatwiej na jednym poziomie utrzymać jest rozpoznawalność. Nawet w przypadku obniżenia formy brandu, np. w przypadku jakieś wtopy lub porażki – marka wciąż może być rozpoznawalna. Wizerunek jest drugi pod względem szybkości utraty czynnikiem stanowiącym o marce. Wizerunek marki buduje się długo ale także nieprędko się go traci, nawet w przypadku niepowodzeń i złych ruchów istnieje wciąż duża grupa osób oraz podmiotów prawa, które wciąż ufają marce i dają jej szansę. To wynika bezpośrednio z kapitału społecznego – ten niestety stracić można szybciej. Kapitał społeczny to po prostu zaufanie do marki, które wynika z jej sposób komunikacji z klientem, jakości tego czym się zajmuje i wielu innych czynników. Najszybciej tracona jest reputacja, czyli ocena marki w środowisku. Marki z niską reputacją często bardzo szybko wycofują się z rynku – to właśnie one potrzebują najczęściej rebrandingu.

Rebranding czyli zmiana przedstawiania marki

Rebranding dla marek z obniżoną reputacją oraz kapitałem społecznym powinien być priorytetowym zadaniem. Rebranding może pomóc marce odzyskać dawne zaufanie, pokazać się z lepszej strony, pokazać, że marka nie składa rękawic, a wręcz przeciwnie wstaje do boju i pokazuje swoje nowe ja. Niestety limit nowych wejść w nowym układzie jest raczej ograniczony. Jeśli 1. rebranding zawiedzie, drugi raczej może okazać się jeszcze większą kompromitacją.

Proces rebranding musi zatem być doskonale przemyślany.

Rebranding – to musisz zmienić, gdy chcesz poprawić reputację

Przyznanie się do błędu – warto w procesie rebrandingu uwzględnić swoje dotychczasowe słabości i w nowej odsłonie sugestywnie nawiązać do tego, co musiało zostać zmienione i jak to zostało wykonane.

Nowy sposób komunikowania się – komunikacja odbywa się wielopłaszczyznowy i z wieloma podmiotami. Mogą to być klienci, partnerzy biznesowi, media czy różnego rodzaju interesariusze. Komunikacja biznesowa rzadka opisywana jest przez przeciętnego konsumenta, natomiast w przypadku komunikacji z klientem silną rolę odgrywają obecnie media społecznościowe. Rebranding musi zatem zawierać w sobie nowe metody komunikowania się w oparciu o lepszą strategią podejścia do klienta, większe zaangażowanie, zwrócenie uwagi na potrzeby konsumentów, wykorzystanie ich wskazówek.

Odświeżony produkt i usługa – rebranding powinien zawierać w sobie także to. Najlepiej jeśli elementy te wynikają bezpośrednio z sugestii użytkowników. To w końcu oni stanowią o tym, czy marka sprzedaje czy też nie. Masowe odejście użytkowników od brandu można stosunkowo szybko odwrócić czymś co na nowo ich przyciągnie – oferta musi być przede wszystkim lepsza od konkurencji, a najlepiej jeśli jest unikalna i innowacyjna. Zamydlenie konsumentom oczu w postaci nowych szat, kryjących to samo rozwiązanie nie przyniesie wielu pozytywów, należy zatem wziąć pod uwagę zupełną rekonfigurację tego, co chcemy zaprezentować na rynku.

Poprawienie relacji z partnerami biznesowymi – tutaj sytuacja może być stosunkowo trudna, gdyż często na miejsce jednej firmy wchodzi inna, pula zaufanych firm może być zatem ograniczona. Warto zatem wykorzystać takie rozwiązania, które są szczególnie cenione przez te brandy, na których nam szczególnie zależy – np. ochrona środowiska, minimalizm, profesjonalność, jakość czy terminowość.

Powyższe elementy to naturalnie nie wszystko co związane jest z rebrandingiem. Proces rebrandingu marki wykonywany jest w zależności od jej potrzeb, najbardziej istotne wydaje się być natomiast dostrzeżenie potrzeby takiego zachowania. Brand, który nie widzi potrzeby zmian znajduje się na naprawdę zagrożonej pozycji, ryzykuje odejście klientów, mniejszą sprzedaż, zwolnienia pracowników oraz po prostu spadek zainteresowania. Jak czytamy na tym blogu – http://auchstudio.pl/blog/rebranding-marki/ – dobro marki to jedna z podstaw, którą należy kierować się podczas wdrażania rebrandingu. Jest to słuszna uwaga, gdyż w dobie bardzo wysokiej konkurencji oraz możliwości natychmiastowego przekazywania informacji o sukcesach oraz porażkach potrzeba nieustannego pilnowania swojej renomy powinna być priorytetem.

Załączniki

Polecane:

thumbnail
hover

Rower miejski w dzisiejszych czasach

Dziś, zwłaszcza w większych miastach, możemy zauważyć, ż moda na rowery miejskie wciąż panuje. Warto wiedzieć, że ten typ roweru ...

thumbnail
hover

Akcesoria do urządzeń spawalniczych i ich...

Urządzenia spawalnicze zupełnie zrewolucjonizowały światowy rynek przemysłowy. Pozwoliły osiągnąć to, co jeszcze kilkanaście dekad...

thumbnail
hover

Tokarki z rynku wtórnego

Do obróbki zewnętrznej jaki i wewnętrznej powierzchni, warto zaopatrzyć się w asortyment dystrybutorów oferujących używane tokarki n...